علیرضا تحریری نیا وکیل پایه یک دادگستری وکیل تصادفات تهران ، وكيل تصادف تهران ، وکیل تصادف ، وکیل تصادفات ، وكيل دیه ، وكيل بیمه ، وكيل بانکی ، ملکی ، خانواده ، وکیل برای دیه تصادف ، هزینه وکیل برای تصادف ، وکیل بیمه تصادفات ، وکیل پرونده تصادفات ، وکیل دعاوی تصادفات ، وکیل برای گرفتن دیه ، وکیل دعاوی تصادفات ، وکیل تصادفات رانندگی ، وکیل تصادفات جرحی ، دیه قطع نخاع ، وکیل دیه تصادفات

alireza.tahriri@gmail.com

اخبار

دریافت اخبار و مطالب حقوقی

نوآوری‌های قانون بیمه اجباری شخص ثالث قانون بیمه قانون جدید بیمه قانون بیمه اجباری قانون بیمه سال 95

خبر اعلام اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث و “راننده محور” کردن آن توسط شرکت بیمه مرکزی باعث طرح پرسش‌هایی در این باره شد که با توضیحاتی که رئیس کل بیمه مرکزی به تدریج در این باره ارائه کرد، تقریبا کلیات این طرح مشخص شده است.

طبق گفته سلیمانی، قیمتی بیمه‌نامه‌های جدید تغییری نخواهد کرد و محدودیتی هم برای تعداد افراد استفاده کننده از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده وجود نخواهد داشت.

آنچه از کلیات قانون جدید “راننده محور” کردن بیمه‌نامه‌های شخص ثالث که گفته شده تا اواخر سال آینده قرار است در چند منطقه به صورت آزمایشی اجرا شود، برمی‌آید؛ این است که در این قانون، بیمه‌نامه‌ها به جای خودروها برای مالکان آن صادر می‌شود. اما این به معنای آن نیست که برای هر نفر یک بیمه‌نامه صادر شود، بلکه فقط یک بیمه‌نامه صادر می‌شود که در آن علاوه بر راننده، افراد دیگری هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

اما ذی‌نفعان بیمه‌نامه‌های جدید چه کسانی هستند؟

طبق گفته رئیس کل بیمه مرکزی این افراد کسانی هستند که مالک بیمه‌نامه تعیین می‌کند؛ بنابراین اگر یک خانواده چهار نفره صاحب یک خودرو باشند، فقط یک بیمه‌نامه می‌خرند و همه می‌توانند از آن استفاده کنند و هیچ پول اضافه‌ای هم بابت افزایش تعداد نفراتی که از آن استفاده می‌کنند اخذ نمی‌شود. مساله دیگری که مبهم مانده بود این بود که آیا محدودیتی در اضافه کرد ذی‌نفعان به بیمه‌نامه شخص ثالث وجود دارد یا خیر؟ که در این باره رییس کل بیمه مرکزی گفت: هیچ محدودیتی برای تعداد افرادی که می‌توانند از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده استفاده کنند، وجود ندارد.

باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های مالک خودرو صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش، افراد دیگری هم از آن وسیله نقلیه استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای تعداد افرادی (جز راننده اصلی) که به این بیمه‌نامه‌ها اضافه می‌شوند، هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد؟ گفت: نحوه رانندگی فرد یا افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به عهده نیروی انتظامی است که از این جهت اجرای این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.

در این میان جای سوال است که توجیه تغییر سازوکار صدور بیمه‌نامه برای فرد به جای خودرو چیست؟ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث طبق اظهار شرکت‌های بیمه جزو حوزه‌های زیان‌ده این شرکت‌ها هستند که به نظر می‌رسد رئیس کل جدید بیمه مرکزی به منظور کاهش زیان‌دهی صنعت بیمه در این حوزه دست به انجام این تغییرات خواهد زد. در این طرح جدید عملکرد راننده یا رانندگان وسایل نقلیه در تعیین نرخ حق بیمه پرداختی آنها اثر داده می‌شود.

بیمه‌نامه شخص ثالث صرفا برای خودرو صادر می‌شود

پیش از این هم رییس کل بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد ناظر گفته بود که بیمه‌نامه شخص ثالث صرفا برای خودرو صادر می شود و به هیچ وجه چند بیمه‌نامه برای یک وسیله نقلیه صادر نمی‌شود. در طرح جدید ویژگی‌های راننده یا رانندگان وسیله نقلیه مانند مشخصات، سوابق شخصی و بیمه‌ای در تعیین حق‌بیمه و ارزیابی ریسک بیمه‌گذار دخیل خواهد بود.

به گفته سلیمانی، در حال حاضر سوابق بیمه‌ای راننده در محاسبه حق‌بیمه اعمال می‌شود، به نحوی که طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، رانندگانی که خسارتی دریافت نکرده باشد، سالانه مشمول تخفیف در حق‌ بیمه می‌شوند که این تخفیف در صورت نداشتن خسارت در سال‌های آینده تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، رییس کل بیمه مرکزی پیش از این گفته بود، با توجه به تکالیف قانونی مربوط در قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ طی سال‌های اخیر برخی از عوامل مربوط به ویژگی راننده را در ارزیابی ریسک و تعیین حق‌بیمه و تخفیف یا اضافه نرخ لحاظ کرده و مقررات مربوطه را به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است. به عنوان نمونه در حال حاضر وفق مقررات ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، رانندگان که در سوابق خود نمرات منفی یا تخلفات حادثه‌ساز داشته و در سامانه راهنمایی و رانندگی ثبت شده باشند، به تناسب حق‌بیمه آنها افزایش می‌یابد. از سوی دیگر به منظور تشویق رانندگان مجرب، بیمه مرکزی با همکاری نماینده نیروی انتظامی آیین‌نامه‌ای را به دولت پیشنهاد کرده است که به موجب آن دارندگان گواهینامه طی دوره آموزشی رانندگی ایمن و کم خطر مشمول ۱۰ درصد تخفیف در حق‌بیمه خواهند شد.

منبع: ایسنا

وکیل تصادفات تهران ، وکیل تصادف تهران ، وکیل دیه ، وکیل بیمه ، وکیل بانکی ، ملکی ، خانواده

دیه سال ۹۸ اعلام شد + جزئیات کامل

نرخ دیه سال ۹۸ زودتر از روال هرساله و در جلسه‌ای که توسط مسئولان عالی قضایی در ۱۳ اسفند ۹۷ برگزار شده‌ است، پس از بررسی‌های بسیار تعیین و ابلاغ شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین، محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه، گفت: طبق قانون، رئیس دستگاه قضایی ابتدای هر سال باید مبلغ دیه را تعیین و اعلام کند، اما امسال خیلی از مسئولان ذیربط و نیز رئیس کل بیمه مرکزی تقاضا داشتند این تعیین میزان دیه در جهت تسهیل امور مردم و قرارداد‌هایی که می‌خواهند منعقد کنند، هر چه زودتر اعلام شود؛ بنابراین، در جلسه امروز بحث دیه مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین اژه‌ای از برگزاری نشست ابتدایی ۱۵ نفری از کارشناسان و متخصصان برای تعیین دیه در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۷ صحبت کرد و گفت: نتیجه آن نشست در جلسه امروز مطرح و نهایتاً مقرر شد که دیه یک مرد مسلمان در سال جدید ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام باشد که البته به طور طبیعی یک سوم همین مبلغ برای ماه‌های حرام به این مبلغ اضافه می‌شود.

براساس گفته اژه‌ای دیه یک مرد مسلمان در سال جدید ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام و ۳۶۰ میلیون تومان برای ماه‌های حرام (محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه) می‌باشد.

بنابراین مبلغ دیه در ماه‌های غیرحرام سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۳۹ میلیون تومان و این مقدار در ماه‌های حرام سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۵۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

ماه‌های حرام کدام‌اند؟

ماه‌های حرام شامل ۴ ماه قمری محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه می‌باشد، اگر دیه ماه غیر حرام را با یک سوم مبلغ آن جمع ببندیم، مقدار دیه ماه‌های حرام به‌دست خواهد آمد که این مقدار ۳۶۰ میلیون تومان می‌باشد.

تاثیر افزایش نرخ دیه بر بیمه شخص ثالث

با افزایش نرخ دیه، حداقل تعهدات مالی شرکت‌های بیمه در رشته شخص ثالث، ۹ میلیون تومان در سال ۹۸ می‌شود و در صورت بروز حادثه مالی در شرایط زیر، نیازی به گزارش مقامات انتظامی و کروکی پلیس نیست.

  • خسارت مالی رخ داده تا مبلغ ۹ میلیون تومان باشد.
  • هر دو طرف دارای گواهی‌نامه باشند.
  • خسارت جانی اتفاق نیافتاده باشد.

همچنین با تغییر مقدار دیه، سقف ارزش خودروهای غیر متعارف در سال ۹۸ مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان است.

قابل ذکر است که خودروهای غیر متعارف خودروهایی هستند که ارزش آنها بیش از نصف دیه آن سال باشد که درصورت داشتن خسارت، قاعده نسبی در مورد آن ها اعمال می‌شود.

مبلغ دیه در سال ۹۸ چقدر است ؟

  رئیس قوه قضاییه طی بخشنامه ای قیمت دیه در سال ۱۳۹۸ را دو میلیارد و هفتصد میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن کامل بخشنامه رئیس قوه قضاییه که به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ شده است به شرح ذیل می باشد:

در اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب ۱۳۹۲ و با توجه به بررسی‌های بعمل آمده، قیمت دیه کامله در ماه های غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۸، مبلغ دو میلیارد و هفتصد میلیون ریال تعیین می گردد.

صادق آملی لاریجانی

(در ماه‌های حرام ۹۰ میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌‎شود که نرخ دیه در ماه حرام ۳۶۰ میلیون تومان است.)

سوال :در صورت بروز تصادف و قصور به میزان۵۰/۵۰ نحوه پرداخت دیه و خسارت به چه صورت است؟

وکیل تصادفات در خصوص پرداخت دیه و خسارت از شرکت بیمه در تهران و شهرستانها پاسخ می دهد :

درصورتی که شما ۵۰ درصد مقصر باشید،و طرف مقابل نیز ۵۰ درصد 

۵۰ درصد دیه شما را شرکت بیمه طرف مقابل که ۵۰ درصد در تصادف مقصر اعلام شده است پرداخت میکند و ۵۰ درصد مابقی را نیز هم میتونید از شرکت بیمه خودتون بعنوان غرامت مقصر حادثه مطالبه نمایید  ، درصورتی که کلا مقصر باشید ، باید از شرکت بیمه خودتون غرامت مقصر حادثه را مطالبه فرمایید، میزان دیه با نظر پزشکی قانونی یا پزشک معتمد بیمه مشخص می شود.

 

وکیل تصادفات ، وکیل تصادف ، تهران ، وکیل دیه ، وکیل بیمه

 

 

بیشترین جریمه رانندگان برای چه تخلفی است ؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: تجاوز از سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و توقف در محل ممنوع مهمترین تخلفات درونشهری ایرانی‌ها در سال جاری بوده است.

به گزارش سایت پلیس راهور، سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: بر اساس جمع‌بندی تخلفات بیشترین تخلفات درونشهری ثبت شده در سال جاری تجاوز از سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و توقف در محل ممنوع بوده است.

وی افزود: همچنین توقف دوبله و عدم رعایت حق تقدم عابران پیاده نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین فروانی تخلفات درونشهری ایرانی‌ها در سال جاری بوده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در خصوص نحوع ثبت تخلفات درونشهری گفت: در سال جاری ۱۳ درصد تخلفات درونشهری کشور از طریق سامانه‌های هوشمند و مابقی توسط ماموران پلیس راهور در سراسر استان‌ها اعمال شده است.

وکیل تصادف وکیل تصادفات تهران دیه بیمه

سئوال : دیه قطع کامل نخاع که منجربه فلج کامل چه میزان است ؟

شماره وتاریخ نظریه : ۱۲۵۷/۳۷/۶/۱۳۷۱ نظریه اداره حقوقی قوه قضائیه

اگرنخاع قطع شده وموجب فلج شدن باشدبه استناد ماده ۴۳۴ قانون مجازات اسلامی ومسئله ۲صفحه ۵۸۱ جلد ۲ تحریرالوسله برای قطع نخاع دیه کامل وبرای فلج شدن دوسوم دیه تعیین می شود.

مرجع : کتاب نظریات اداره حقوقی قوه قضائیه درزمینه مسائل کیفری ازسال ۱۳۵۸ تاسال ۱۳۷۱ جلداول ، چاپ روزنامه رسمی کشور، بهارسال ۱۳۷۳

تهیه وتنظیم : غلامرضاشهری و سروش ستوده جهرمی ۱۰۷

 

وکیل تصادفات رانندگی, هزینه وکیل برای تصادف, وکیل دعاوی تصادفات, سوالات حقوقی در مورد تصادف, وکیل برای گرفتن دیه, وکیل دعاوی تصادف, وکیل دیه تصادفات, مشاوره دیه تصادف, محاسبه دیه تصادف, محاسبه دیه تصادف در ماه حرام, پرداخت دیه در ماه حرام توسط بیمه, دیه زن در تصادفات, مبلغ دیه تصادف, دیه کبودی, وکیل تصادفات, وکیل تصادف, نمونه شکواییه تصادف منجر به جرح, شکایت مجدد بعد از رضایت در تصادف, اگر در تصادف مصدوم رضایت دهد دوباره میتواند شکایت کند, گرفتن دیه بعد از رضایت, پس گرفتن رضایت شکایت, شکایت مجدد بعد از رضایت در تصادف, اگر در تصادف مصدوم رضایت دهد دوباره میتواند شکایت کند, نمونه شکایت تصادف رانندگی, مراحل شکایت از راننده متواری, اگر مقصر تصادف از صحنه فرار کرد چه کنیم؟,شکایت از راننده فراری در تصادف, مراحل شکایت از راننده مقصر, بیمه تصادف رانندگی, مشاور تصادف, سوال در مورد تصادف رانندگی, مشاوره با کارشناس تصادفات, دیه فلج اندام تحتانی, میزان احتساب دیه بی اختیاری ادرار و مدفوع, دیه ادرار و مدفوع در قانون, دیه آسیب نخاعی, دیه عدم ضبط ادرار و مدفوع, تعدد دیات چیست, دیه غیر مسری چیست, دیه قطع نخاع از گردن, دیه فرد قطع نخاع, دیه تصادف قطع نخاع, دیه قطع نخاع در سال ۹۸, دیه عدم کنترل ادرار ومدفوع, دیه فلج عصب صورت, بیمه قطع نخاع, دیه قطع نخاع در سال ۹۷,وکیل تصادف تهران,وکیل تصادفات تهران, وکیل تصادف،بهترین وکیل بیمه،وکیل دیه،وکیل چک،وکیل تهران،وکیل مهریه،وکیل خانواده،وکیل دعاوی بانکی , وکیل  تصادفات , وکیل بیمه تهران و خرم آباد

نوآوری‌های قانون بیمه اجباری شخص ثالث قانون بیمه قانون جدید بیمه قانون بیمه اجباری قانون بیمه سال 95

نکاتی در رابطه با قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث

خبرگزاری میزان- با تصویب و اجرایی شدن قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۹۵ نوآوری های خوبی در حوزه بیمه شخص ثالث و حمایت از زیان دیدگان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با تصویب و اجرایی شدن قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۹۵ نوآوری‌های خوبی در حوزه بیمه شخص ثالث و حمایت از زیان دیدگان ایجاد شد که در ادامه به دو مورد آن‌ها اشاره می‌شود.

سابق بر تصویب این قانون، متداول و مرسوم بود که با آغاز سال نو و اعلام میزان جدید دیه ، شرکت‌های بیمه نیز، به بیمه گذاران اعلام می‌کردند که در صورت تمایل به جبران خسارت بر مبنای دیه اعلامی، می‌بایست الحاقیه اخذ نمایند و در غیر این صورت، خسارات تا میزان دیه سال قبل محاسبه و پرداخت می‌شود.

ادامه مطلب “نکاتی در رابطه با قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث”

مسوولیت مدنی و جزائی ناشی از تصادفات رانندگی

نظر به اهمیت روزافزون مسائل رانندگی و حوادث ناشی از آن بعنوان وکیل که در زمینه تصادفات رانندگی و وکیل شرکتهای بیمه در تهران و خرم آباد فعالیت می نماید ضروری دیدیم که بحثی را در این باره آغاز کنیم و جنبه های مختلف آنرا مورد مطالبه قرار دهیم. مسئله مزبور از لحاظ حقوقی دو جنبه مشخص دارد یکی مدنی یا مطالعه خسارت و دیگر جزائی که مبتنی بر تعقیب جرم است و ما در این جا هر یک را به نوبه خود و بالاخره هر دو جنبه را به هم مورد برسی قرار میدهیم.

مسوولیت جزایی ناشی از تصادفات رانندگی – ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی :  هرگاه بی احیتاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (اعم از وسائط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود ، مرتکب به ۶ ماه تا ۳ سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می شود .

توضیح

  • مقصود از بی احیتاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی (مثلاً اگر سرعت غیر مجاز) یا عدم مهارت راننده ، تقصیر راننده است .
  • قتل ناشی از تصادفات رانندگی ، قتل غیر عمدی محسوب می شود .
  • مجازات حبس ، مجازات اسلامی و پرداخت دیه مجازات خصوصی است که در صورت مطالبه صاحبان دم قابل اجرا و پرداخت است .

ادامه مطلب “مسوولیت مدنی و جزائی ناشی از تصادفات رانندگی”

وکیل تصادفات تهران , وكيل تصادف تهران , وکیل تصادف , وکیل تصادفات , وكيل دیه , وكيل بیمه , وكيل بانکی , ملکی , خانواده , وکیل برای دیه تصادف , هزینه وکیل برای تصادف , وکیل بیمه تصادفات , وکیل پرونده تصادفات , وکیل دعاوی تصادفات , وکیل برای گرفتن دیه , وکیل دعاوی تصادفات , وکیل تصادفات رانندگی , وکیل تصادفات جرحی , دیه قطع نخاع , وکیل دیه تصادفات

جولان ارابه‌های مرگ در جاده‌های ایران

وکیل تصادف بیمه دیه تصادفات تهران

برای دیدن رزومه درخشان علیرضا تحریری نیا در خصوص وکیل تصادفات رانندگی

 اینجـــــــــــا  کلیک کنید

 

رزومه و صلاحیت کاری

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران نوشت: اما اعجوبه خیابان‌های کشور را می‌توان وانت نیسانی دانست که خود کمپانی نیسان هم بعید می‌داند که این خودرو را ساخته باشد، ولی همچنان با قدرت در ایران به‌فروش می‌رسد.

جولان ارابه‌های مرگ در جاده‌های ایران
 متاسفانه وضعیت خودروهای سبک باربری یا همان وانت‌ها در کشور ما بسیار اسفناک است. از رانندگان خشمگین این خودروها که صرفنظر کنیم، از لحاظ فنی و ایمنی، نام این وسایل چهارچرخ را نمی‌توان خودرو گذاشت. در کشورهای خارجی برای این کلاس از خودروها ارزش زیادی قائل هستند و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا بهترین وسیله را تولید کنند. چینی‌ها نیز اخیرا به اهمیت این کلاس از خودروهای بازار پی برده‌اند و سعی می‌کنند محصولات بهتری را تولید کنند که انصافا خودروهای خوبی نیز تاکنون به بازار محلی معرفی نموده‌اند. امروز در سایت چرخان به بی‌کیفیت‌ترین وانت‌های بازار می‌پردازیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

وانت پراید

سواری پراید سالهاست که در جاده‌ها جان ایرانیان را می‌گیرد و احتمالا سایپا این نتوانسته سایپا را به اهداف خود برساند و این کمپانی نمونه وانت پراید را به بازار عرضه کرد تا قشر وسیع‌تری از جامعه را با دنیایی دیگر آشنا کند. این خودرو با قیمتی در حدود ۲۶ میلیون تومان در بازار قابل تهیه است که شما یک خودروی نا ایمن را با این مبلغ بدست خواهید آورد. هنوز مشخص نیست پراید با چه هدفی به وانت تبدیل شد، اما همین سلاح هسته‌ای متحرک در حال حاضر در خیابان‌ها تردد می‌کند.
ارابه های مرگ ایرانی را بشناسید

نمره منفی رانندگی چگونه محاسبه می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تغییرات اخیر بیمه شخص ثالث موجب ایجاد ابهاماتی در رانندگان شده است.

راننده هر وسیله نقلیه در حال تردد نسبت به اشیای جاندار و بی‌جان  اطراف خود مسئول است. هنگامی که شخصی با اتومبیل خود با فردی دیگری برخورد کند و شخص در این حادثه آسیب ببیند باید صدمات وارد شده جبران شود. این خسارت‌ها با بیمه شخص ثالث قابل جبران است.

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای خریداری شده برای کلیه وسایل نقلیه اعم از خودرو، کامیون، موتور سیکلت  و سایر وسایل نقلیه جاده‌ای است که با توجه به شرایط خاص بیمه‌های خودرو طبق مقررات متفاوت از یکدیگر تعریف می‌شوند.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ ۲۹ دی ماه سال جاری از راننده محور کردن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خبر داد که بر این اساس از سال آینده طبق قانون برنامه ششم توسعه بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده تعلق خواهد گرفت.

 

 

 

ادامه مطلب “نمره منفی رانندگی چگونه محاسبه می‌شود؟”

مهمترین علل تصادف در فصل زمستان چیست؟

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا مهمترین علل تصادف در فصل زمستان را تشریح کرد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عامل ۶۴ درصد تصادفات درونشهری زمستان پارسال بوده است.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت راهور افزود: پس از این دو عامل تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۶ درصد و انحراف به چپ با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی مهمترین علل تصادفات زمستان ۹۶ بوده‌اند.

وی گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و حرکت در خلاف جهت با ۳ درصد و عدم رعایت فاصله طولی با ۲ درصد دیگر عوامل مهم رخداد تصادفات درونشهری زمستان پارسال بوده است.

معرفی بیمه بدنه اتومبیل

بیمه بدنه اتومبیل جبران کننده خسارات ناشی از حوادثی است که برای اتومبیل مورد بیمه اتفاق می افتد و بطور معمول و در بیمه نامه های عادی شامل سه خطر : حادثه ، آتش سوزی و دزدی کلی‌ می باشد.

حادثه: حادثه عبارت است از تصادف دو اتومبیل با یکدیگر و یا برخورد اتومبیل مورد بیمه با جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد شی دیگری با اتومبیل مورد بیمه و یا واژگونی و سقوط و انحراف مورد بیمه در اثر حوادث رانندگی

آتش سوزی: آتش سوزی ناشی از صاعقه و انفجار نیز از خطرات تحت پوشش بیمه بدنه می باشند و چنانچه اتومبیل مورد بیمه دچار حریق شود خسارت آن قابل جبران می باشد ولی چنانچه خسارت وارد به وسائل و دستگاههای الکتریکی اتومبیل ناشی از کار آنها باشد قابل جبران نیست .

دزدی کلی: همانطوریکه از نام آن استنباط می شود سرقت اتومبیل و یا وسائل اضافی آن کلا سرقت شود و دیگر کشف نگردد و یا آنکه اتومبیل به سرقت رفته کشف گردیده و پس از کشف مشخص شود لوازمی از آن به سرقت رفته باشد و یا در حین سرقت خساراتی به اتومبیل مورد بیمه وارد آید .

خطرات تبعی و تکمیلی: همانگونه که ذکر گردید خطرات دیگری در بیمه نامه بدنه اتومبیل تحت پوشش قرار می گیرد که در بیمه نامه های معمولی جزو خطرات اصلی بیمه شده نمی باشد اما بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه ای اندک پوششهای تکمیلی مورد نظر خویش را دریافت نموده و ضمن تامین رضایت خاطر خویش ، موجبات بهره مندی از خدمات ارزنده این شرکت را برای خود فراهم نماید .

انواع پوششهای تکمیلی:

 

ادامه مطلب “معرفی بیمه بدنه اتومبیل”

سوال : در مورد دیه تبعه افغان و سایر اتباع کشورهای خارجی

با سلام و خسه نباشید.

میخواسم بدونم آیا دیه به تبعه افغانی که بصورت غیر قانونی در کشور ایران اقامت دارد تعلق میگیرد؟

پاسخ:

بله حضور غیر قانونی در کشور ایران ارتباطی با تبعه ایشان نخواهد داشت و میتوانند برای مطالبه دیه اقدام نمایند.

البته به جهت نداشتن کد ملی و کد شناسایی تبعه با مشکلاتی مواجه خواهد شد که قطعا داشتن وکیل راه دریافت دیه را تسهیل خواهد نمود

مجازات فرار از صحنه تصادفات رانندگی و نوع مجازات برای کسانی که از صحنه تصادفات رانندگی می گریزند

در ماده ۷۱۹ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی آمده است. در صورتی که فرد مقصر در تصادفات رانندگی با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی، از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد (۷۱۴) و (۷۱۵) و (۷۱۶) محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده اعمال‌کیفیت مخففه کند. البته شرایطی نیز وجود دارد که در صورت محقق شدن آنها، راننده می تواند صحنه تصادفات رانندگی را ترک کند.

این شرایط عبارت است از:

تبصره ۱: راننده در صورتی می‌تواند برای انجام تکالیف مذکور در این ماده وسیله نقلیه را از صحنه حادثه حرکت دهد که برای کمک رسانیدن به مصدوم توسل به طریق دیگر ممکن نباشد.

تبصره ۲: در همه موارد مذکور هرگاه راننده مصدوم را به نقاطی برای معالجه و استراحت برساند و یا مأمورین مربوطه را از واقعه آگاه کند و یا به هر نحوی موجبات معالجه و استراحت و تخفیف آلام مصدوم را فراهم کند، دادگاه مقررات تخفیف را درباره‌ی او رعایت خواهد کرد.