سوال :در صورت بروز تصادف و قصور به میزان۵۰/۵۰ نحوه پرداخت دیه و خسارت به چه صورت است؟

وکیل تصادفات در خصوص پرداخت دیه و خسارت از شرکت بیمه در تهران و شهرستانها پاسخ می دهد :

درصورتی که شما ۵۰ درصد مقصر باشید،و طرف مقابل نیز ۵۰ درصد 

۵۰ درصد دیه شما را شرکت بیمه طرف مقابل که ۵۰ درصد در تصادف مقصر اعلام شده است پرداخت میکند و ۵۰ درصد مابقی را نیز هم میتونید از شرکت بیمه خودتون بعنوان غرامت مقصر حادثه مطالبه نمایید  ، درصورتی که کلا مقصر باشید ، باید از شرکت بیمه خودتون غرامت مقصر حادثه را مطالبه فرمایید، میزان دیه با نظر پزشکی قانونی یا پزشک معتمد بیمه مشخص می شود.

 

وکیل تصادفات ، وکیل تصادف ، تهران ، وکیل دیه ، وکیل بیمه

 

 

بیشترین جریمه رانندگان برای چه تخلفی است ؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: تجاوز از سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و توقف در محل ممنوع مهمترین تخلفات درونشهری ایرانی‌ها در سال جاری بوده است.

به گزارش سایت پلیس راهور، سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: بر اساس جمع‌بندی تخلفات بیشترین تخلفات درونشهری ثبت شده در سال جاری تجاوز از سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و توقف در محل ممنوع بوده است.

وی افزود: همچنین توقف دوبله و عدم رعایت حق تقدم عابران پیاده نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین فروانی تخلفات درونشهری ایرانی‌ها در سال جاری بوده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در خصوص نحوع ثبت تخلفات درونشهری گفت: در سال جاری ۱۳ درصد تخلفات درونشهری کشور از طریق سامانه‌های هوشمند و مابقی توسط ماموران پلیس راهور در سراسر استان‌ها اعمال شده است.

وکیل تصادف وکیل تصادفات تهران دیه بیمه

سئوال : دیه قطع کامل نخاع که منجربه فلج کامل چه میزان است ؟

شماره وتاریخ نظریه : ۱۲۵۷/۳۷/۶/۱۳۷۱ نظریه اداره حقوقی قوه قضائیه

اگرنخاع قطع شده وموجب فلج شدن باشدبه استناد ماده ۴۳۴ قانون مجازات اسلامی ومسئله ۲صفحه ۵۸۱ جلد ۲ تحریرالوسله برای قطع نخاع دیه کامل وبرای فلج شدن دوسوم دیه تعیین می شود.

مرجع : کتاب نظریات اداره حقوقی قوه قضائیه درزمینه مسائل کیفری ازسال ۱۳۵۸ تاسال ۱۳۷۱ جلداول ، چاپ روزنامه رسمی کشور، بهارسال ۱۳۷۳

تهیه وتنظیم : غلامرضاشهری و سروش ستوده جهرمی ۱۰۷

 

وکیل تصادفات رانندگی, هزینه وکیل برای تصادف, وکیل دعاوی تصادفات, سوالات حقوقی در مورد تصادف, وکیل برای گرفتن دیه, وکیل دعاوی تصادف, وکیل دیه تصادفات, مشاوره دیه تصادف, محاسبه دیه تصادف, محاسبه دیه تصادف در ماه حرام, پرداخت دیه در ماه حرام توسط بیمه, دیه زن در تصادفات, مبلغ دیه تصادف, دیه کبودی, وکیل تصادفات, وکیل تصادف, نمونه شکواییه تصادف منجر به جرح, شکایت مجدد بعد از رضایت در تصادف, اگر در تصادف مصدوم رضایت دهد دوباره میتواند شکایت کند, گرفتن دیه بعد از رضایت, پس گرفتن رضایت شکایت, شکایت مجدد بعد از رضایت در تصادف, اگر در تصادف مصدوم رضایت دهد دوباره میتواند شکایت کند, نمونه شکایت تصادف رانندگی, مراحل شکایت از راننده متواری, اگر مقصر تصادف از صحنه فرار کرد چه کنیم؟,شکایت از راننده فراری در تصادف, مراحل شکایت از راننده مقصر, بیمه تصادف رانندگی, مشاور تصادف, سوال در مورد تصادف رانندگی, مشاوره با کارشناس تصادفات, دیه فلج اندام تحتانی, میزان احتساب دیه بی اختیاری ادرار و مدفوع, دیه ادرار و مدفوع در قانون, دیه آسیب نخاعی, دیه عدم ضبط ادرار و مدفوع, تعدد دیات چیست, دیه غیر مسری چیست, دیه قطع نخاع از گردن, دیه فرد قطع نخاع, دیه تصادف قطع نخاع, دیه قطع نخاع در سال ۹۸, دیه عدم کنترل ادرار ومدفوع, دیه فلج عصب صورت, بیمه قطع نخاع, دیه قطع نخاع در سال ۹۷,وکیل تصادف تهران,وکیل تصادفات تهران, وکیل تصادف،بهترین وکیل بیمه،وکیل دیه،وکیل چک،وکیل تهران،وکیل مهریه،وکیل خانواده،وکیل دعاوی بانکی , وکیل  تصادفات , وکیل بیمه تهران و خرم آباد

نوآوری‌های قانون بیمه اجباری شخص ثالث قانون بیمه قانون جدید بیمه قانون بیمه اجباری قانون بیمه سال 95

نکاتی در رابطه با قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث

خبرگزاری میزان- با تصویب و اجرایی شدن قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۹۵ نوآوری های خوبی در حوزه بیمه شخص ثالث و حمایت از زیان دیدگان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با تصویب و اجرایی شدن قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۹۵ نوآوری‌های خوبی در حوزه بیمه شخص ثالث و حمایت از زیان دیدگان ایجاد شد که در ادامه به دو مورد آن‌ها اشاره می‌شود.

سابق بر تصویب این قانون، متداول و مرسوم بود که با آغاز سال نو و اعلام میزان جدید دیه ، شرکت‌های بیمه نیز، به بیمه گذاران اعلام می‌کردند که در صورت تمایل به جبران خسارت بر مبنای دیه اعلامی، می‌بایست الحاقیه اخذ نمایند و در غیر این صورت، خسارات تا میزان دیه سال قبل محاسبه و پرداخت می‌شود.

ادامه مطلب “نکاتی در رابطه با قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث”

مسوولیت مدنی و جزائی ناشی از تصادفات رانندگی

نظر به اهمیت روزافزون مسائل رانندگی و حوادث ناشی از آن بعنوان وکیل که در زمینه تصادفات رانندگی و وکیل شرکتهای بیمه در تهران و خرم آباد فعالیت می نماید ضروری دیدیم که بحثی را در این باره آغاز کنیم و جنبه های مختلف آنرا مورد مطالبه قرار دهیم. مسئله مزبور از لحاظ حقوقی دو جنبه مشخص دارد یکی مدنی یا مطالعه خسارت و دیگر جزائی که مبتنی بر تعقیب جرم است و ما در این جا هر یک را به نوبه خود و بالاخره هر دو جنبه را به هم مورد برسی قرار میدهیم.

مسوولیت جزایی ناشی از تصادفات رانندگی – ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی :  هرگاه بی احیتاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (اعم از وسائط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود ، مرتکب به ۶ ماه تا ۳ سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می شود .

توضیح

  • مقصود از بی احیتاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی (مثلاً اگر سرعت غیر مجاز) یا عدم مهارت راننده ، تقصیر راننده است .
  • قتل ناشی از تصادفات رانندگی ، قتل غیر عمدی محسوب می شود .
  • مجازات حبس ، مجازات اسلامی و پرداخت دیه مجازات خصوصی است که در صورت مطالبه صاحبان دم قابل اجرا و پرداخت است .

ادامه مطلب “مسوولیت مدنی و جزائی ناشی از تصادفات رانندگی”

وکیل تصادفات تهران , وكيل تصادف تهران , وکیل تصادف , وکیل تصادفات , وكيل دیه , وكيل بیمه , وكيل بانکی , ملکی , خانواده , وکیل برای دیه تصادف , هزینه وکیل برای تصادف , وکیل بیمه تصادفات , وکیل پرونده تصادفات , وکیل دعاوی تصادفات , وکیل برای گرفتن دیه , وکیل دعاوی تصادفات , وکیل تصادفات رانندگی , وکیل تصادفات جرحی , دیه قطع نخاع , وکیل دیه تصادفات

جولان ارابه‌های مرگ در جاده‌های ایران

وکیل تصادف بیمه دیه تصادفات تهران

برای دیدن رزومه درخشان علیرضا تحریری نیا در خصوص وکیل تصادفات رانندگی

 اینجـــــــــــا  کلیک کنید

 

رزومه و صلاحیت کاری

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران نوشت: اما اعجوبه خیابان‌های کشور را می‌توان وانت نیسانی دانست که خود کمپانی نیسان هم بعید می‌داند که این خودرو را ساخته باشد، ولی همچنان با قدرت در ایران به‌فروش می‌رسد.

جولان ارابه‌های مرگ در جاده‌های ایران
 متاسفانه وضعیت خودروهای سبک باربری یا همان وانت‌ها در کشور ما بسیار اسفناک است. از رانندگان خشمگین این خودروها که صرفنظر کنیم، از لحاظ فنی و ایمنی، نام این وسایل چهارچرخ را نمی‌توان خودرو گذاشت. در کشورهای خارجی برای این کلاس از خودروها ارزش زیادی قائل هستند و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا بهترین وسیله را تولید کنند. چینی‌ها نیز اخیرا به اهمیت این کلاس از خودروهای بازار پی برده‌اند و سعی می‌کنند محصولات بهتری را تولید کنند که انصافا خودروهای خوبی نیز تاکنون به بازار محلی معرفی نموده‌اند. امروز در سایت چرخان به بی‌کیفیت‌ترین وانت‌های بازار می‌پردازیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

وانت پراید

سواری پراید سالهاست که در جاده‌ها جان ایرانیان را می‌گیرد و احتمالا سایپا این نتوانسته سایپا را به اهداف خود برساند و این کمپانی نمونه وانت پراید را به بازار عرضه کرد تا قشر وسیع‌تری از جامعه را با دنیایی دیگر آشنا کند. این خودرو با قیمتی در حدود ۲۶ میلیون تومان در بازار قابل تهیه است که شما یک خودروی نا ایمن را با این مبلغ بدست خواهید آورد. هنوز مشخص نیست پراید با چه هدفی به وانت تبدیل شد، اما همین سلاح هسته‌ای متحرک در حال حاضر در خیابان‌ها تردد می‌کند.
ارابه های مرگ ایرانی را بشناسید

نمره منفی رانندگی چگونه محاسبه می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تغییرات اخیر بیمه شخص ثالث موجب ایجاد ابهاماتی در رانندگان شده است.

راننده هر وسیله نقلیه در حال تردد نسبت به اشیای جاندار و بی‌جان  اطراف خود مسئول است. هنگامی که شخصی با اتومبیل خود با فردی دیگری برخورد کند و شخص در این حادثه آسیب ببیند باید صدمات وارد شده جبران شود. این خسارت‌ها با بیمه شخص ثالث قابل جبران است.

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای خریداری شده برای کلیه وسایل نقلیه اعم از خودرو، کامیون، موتور سیکلت  و سایر وسایل نقلیه جاده‌ای است که با توجه به شرایط خاص بیمه‌های خودرو طبق مقررات متفاوت از یکدیگر تعریف می‌شوند.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ ۲۹ دی ماه سال جاری از راننده محور کردن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خبر داد که بر این اساس از سال آینده طبق قانون برنامه ششم توسعه بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده تعلق خواهد گرفت.

 

 

 

ادامه مطلب “نمره منفی رانندگی چگونه محاسبه می‌شود؟”

مهمترین علل تصادف در فصل زمستان چیست؟

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا مهمترین علل تصادف در فصل زمستان را تشریح کرد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عامل ۶۴ درصد تصادفات درونشهری زمستان پارسال بوده است.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت راهور افزود: پس از این دو عامل تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۶ درصد و انحراف به چپ با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی مهمترین علل تصادفات زمستان ۹۶ بوده‌اند.

وی گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و حرکت در خلاف جهت با ۳ درصد و عدم رعایت فاصله طولی با ۲ درصد دیگر عوامل مهم رخداد تصادفات درونشهری زمستان پارسال بوده است.

معرفی بیمه بدنه اتومبیل

بیمه بدنه اتومبیل جبران کننده خسارات ناشی از حوادثی است که برای اتومبیل مورد بیمه اتفاق می افتد و بطور معمول و در بیمه نامه های عادی شامل سه خطر : حادثه ، آتش سوزی و دزدی کلی‌ می باشد.

حادثه: حادثه عبارت است از تصادف دو اتومبیل با یکدیگر و یا برخورد اتومبیل مورد بیمه با جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد شی دیگری با اتومبیل مورد بیمه و یا واژگونی و سقوط و انحراف مورد بیمه در اثر حوادث رانندگی

آتش سوزی: آتش سوزی ناشی از صاعقه و انفجار نیز از خطرات تحت پوشش بیمه بدنه می باشند و چنانچه اتومبیل مورد بیمه دچار حریق شود خسارت آن قابل جبران می باشد ولی چنانچه خسارت وارد به وسائل و دستگاههای الکتریکی اتومبیل ناشی از کار آنها باشد قابل جبران نیست .

دزدی کلی: همانطوریکه از نام آن استنباط می شود سرقت اتومبیل و یا وسائل اضافی آن کلا سرقت شود و دیگر کشف نگردد و یا آنکه اتومبیل به سرقت رفته کشف گردیده و پس از کشف مشخص شود لوازمی از آن به سرقت رفته باشد و یا در حین سرقت خساراتی به اتومبیل مورد بیمه وارد آید .

خطرات تبعی و تکمیلی: همانگونه که ذکر گردید خطرات دیگری در بیمه نامه بدنه اتومبیل تحت پوشش قرار می گیرد که در بیمه نامه های معمولی جزو خطرات اصلی بیمه شده نمی باشد اما بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه ای اندک پوششهای تکمیلی مورد نظر خویش را دریافت نموده و ضمن تامین رضایت خاطر خویش ، موجبات بهره مندی از خدمات ارزنده این شرکت را برای خود فراهم نماید .

انواع پوششهای تکمیلی:

 

ادامه مطلب “معرفی بیمه بدنه اتومبیل”

سوال : در مورد دیه تبعه افغان و سایر اتباع کشورهای خارجی

با سلام و خسه نباشید.

میخواسم بدونم آیا دیه به تبعه افغانی که بصورت غیر قانونی در کشور ایران اقامت دارد تعلق میگیرد؟

پاسخ:

بله حضور غیر قانونی در کشور ایران ارتباطی با تبعه ایشان نخواهد داشت و میتوانند برای مطالبه دیه اقدام نمایند.

البته به جهت نداشتن کد ملی و کد شناسایی تبعه با مشکلاتی مواجه خواهد شد که قطعا داشتن وکیل راه دریافت دیه را تسهیل خواهد نمود

مجازات فرار از صحنه تصادفات رانندگی و نوع مجازات برای کسانی که از صحنه تصادفات رانندگی می گریزند

در ماده ۷۱۹ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی آمده است. در صورتی که فرد مقصر در تصادفات رانندگی با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی، از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد (۷۱۴) و (۷۱۵) و (۷۱۶) محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده اعمال‌کیفیت مخففه کند. البته شرایطی نیز وجود دارد که در صورت محقق شدن آنها، راننده می تواند صحنه تصادفات رانندگی را ترک کند.

این شرایط عبارت است از:

تبصره ۱: راننده در صورتی می‌تواند برای انجام تکالیف مذکور در این ماده وسیله نقلیه را از صحنه حادثه حرکت دهد که برای کمک رسانیدن به مصدوم توسل به طریق دیگر ممکن نباشد.

تبصره ۲: در همه موارد مذکور هرگاه راننده مصدوم را به نقاطی برای معالجه و استراحت برساند و یا مأمورین مربوطه را از واقعه آگاه کند و یا به هر نحوی موجبات معالجه و استراحت و تخفیف آلام مصدوم را فراهم کند، دادگاه مقررات تخفیف را درباره‌ی او رعایت خواهد کرد.

 

انواع تصادف

تصادفات یا منجر به خسارت می شوند یا منجر به جرح یا منجر به فوت و مطالبه خسارت مالی در تصادفات

تصادفات یا منجر به خسارت می شوند یا منجر به جرح یا منجر به فوت

۱)       تصادفات منجر به خسارت :

 

در اینگونه تصادفات طرفین پس از اخذ کروکی و تشخیص مقصر توسط مامور صلاحیت دار پلیس راهور، در صورت بیمه بودن وسیله نقلیه به اداره بیمه گر مقصر مراجعه نموده و بیمه مربوطه پس از انجام کارشناسی مکلف می باشد خسارت را ( تا سقف تعهد بیمه گذار ) به زیان دیده پرداخت نماید. در صورت عدم توافق و یا عدم همکاری مقصر و یا نسبت به خسارت وارد شده نسبت به مازاد سقف بیمه، زیان دیده به مرجع قضایی مراجعه و مقام قضایی در این خصوص تحقیق و پس از انجام تشریفات قانونی و صدور دستور کارشناسی و اظهارنظر کارشناس در خصوص میزان خسارت اقدام به صدور رای می نماید. لازم به ذکر است مرجع صلاحیت دار در خصوص خسارات وارده تا ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل یسیت میلیون تومان شورای حل اختلاف و نسبت به مازاد آن دادگاه حقوقی می باشد. بدیهی است پس از قطعی شدن دادنامه و صدور اجرائیه و ابلاغ آن، محکوم علیه (مقصر) موظف است از عهده پرداخت خسارات وارده برآید و در صورت استنکاف و عدم تقدیم دادخواست اعسار و تقسیط محکوم به، محکوم له (زیان دیده) می تواند نسبت به توقیف اموال و در صورت عجز از معرفی اموال نسبت به اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و جلب محکوم علیه اقدام نماید.

ادامه مطلب “انواع تصادف”

وکیل تصادفات رانندگی

تصادفات وسایل نقلیه‌ی در حال ‌حرکت، با عابران پیاده از حوادث مهم مبتلابه، در جامعه است که در جوامع مختلف از آمار بالایی، برخوردار می باشد. به دلیل اهمیت این امر، قانون‌گذاران، در کشورهای مختلف، در این موارد اقدام به وضع مقررات، نموده اند. تصادفات رانندگی، گاهی ناشی از جرمی، نیست و موضوع جنبه کیفری، ندارد. ولی گاهی، تخلف از مقررات مربوط به رانندگی، منجر به ارتکاب جرم ناشی از تخلفات رانندگی، می‌شود. این جرم، ناشی از تقصیر مرتکب، اعم از بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم مهارت وعدم رعایت مقررات دولتی، ناشی می‌شودودر زمره جرایم غیر عمد، قرار می‌گیرد. اگر حادثه رانندگی، مستقیما از فعل شخصی ناشی شده باشد، قابل تعقیب می‌باشد. در ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ به این امر پرداخته‌شده است.

خسارات در تصادفات رانندگی، چگونه جبران می‌شود؟ آیا زیان‌دیده، امکان طرح دعوی حقوقی و کیفری، در دعوی تصادفات را دارد؟ تصادفات رانندگی، منجر به صدمه و فوت و یا خسارت چه تفاوتی با هم دارند و شیوه اقدام در هرکدام چگونه می‌باشد؟ مسئولیت در تصادفات و جرایم رانندگی، بر عهده‌ی مالک است یا متصدی و راننده وسیله نقلیه؟ صندوق تامین خسارات بدنی، در چه مواردی خسارات را جبران می‌کند؟ فرار مقصر، در صحنه تصادف رانندگی منجر به فوت و جرح یا خسارت، چه پیامدی را به دنبال دارد؟ آیا علاوه برخسارت خودور، خسارت افت قیمت ناشی از تصادف هم قابل مطالبه می باشد؟ این قبیل سوالات تخصصی و سوالات مشابه، ازامور حقوقی هستند که بایستی توسط وکلای متخصص و مشاورین امر حقوق، پاسخ داده شوند. این متن تا حد ممکن درصدد است که به این قبیل سوالات، پاسخ دهد و تا حدودی از سردرگمی‌های این مسیر برای ارباب رجوع، بکاهد.

 جبران خسارات در تصادفات رانندگی

در صورت وقوع خسارات در تصادفات رانندگی، بیمه، ملزم به جبران زیان بدنی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث، تا سقف تعهدات قراردادهای بیمه‌ای، می‌باشند، این خسارت‌ها، می‌تواند در قالب خسارات مالی، هر نوع دیه یا ارش ناشی از صدمه، شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی کلی و جزیی دایم یا موقت یا دیه فوت و هزینه معالجه و درمان افراد زیان‌دیده به سبب حوادث و سوانحی از قبیل: تصادم، تصادف، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی یا انفجار وسایل نقلیه و خسارتی که از محمولات وسیله نقلیه به اشخاص ثالث وارد گردد را شامل شود.  در تصادف رانندگی، فرد زیان‌دیده می‌تواند علاوه بر دریافت خسارت‌های وارده به خودرو از طریق بیمه، تمام هزینه‌های مرتبط با تصادف را محاسبه کند و از طریق طرح دعوی حقوقی، از طرف مقابل، مطالبه کند و اگر تصادف ناشی از جرم رانندگی باشد، به شیوه کیفری نیز، طرح شکایت، نمود.

امکان دریافت خسارت افت قیمت خودرو

 

 

ادامه مطلب “وکیل تصادفات رانندگی”

ایا میدانید برای خودرویی که با ان رانندگی میکنید باید گواهینامه مجاز داشته باشید ؟

✅✅ایا میدانید برای خودرویی که با ان رانندگی میکنید باید گواهینامه مجاز داشته باشید در غیر این صورت در اثر تصادف شرکت بیمه پس از پرداخت خسارت به زیاندیده اقدام به بازیافت ان ار مقصر خواهد نمود ؟

مستند قانونی 👇👇👇👇👇👇

ماده۱۵ـ در موارد زیر بیمه گر مکلف است بدون هیچ شرط و اخذ تضمین، خسارت زیان دیده را پرداخت کند و پس از آن می تواند به قائم مقامی زیان دیده از طریق مراجع قانونی برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه کند:
پ ـ در صورتی که راننده مسبب، فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد.

✅✅✅✅شناسایی انواع گواهینامه و تطبیق ان با وسیله نقلیه 👇👇👇👇👇👇
گواهینامه مترادف تصدیق و به معنی سندرسمی است که از طرف دولت صادر می‌شود و به دارنده آن امتیاز اقدام به برخی کارها، مانند رانندگی با وسایل نقلیه موتوری زمینی را می‌دهد.
ماده ۲۶ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴ مقرر می‌دارد: «هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید، باید گواهینامه متناسب با آن وسیله نقلیه را دارا باشد. با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می‌شود.»

رانندگی خودروهای عمومی بدون گواهینامه ب۲ مجاز نیست.

رانندگی خودروهای عمومی بدون گواهینامه” ب۲ “مجاز نیست
“رانندگان خودروهای عمومی که بالاتر از ۹ نفر و کمتر از ۱۵ نفر سرنشین را جابجا می کنند، باید گواهینامه “ب۲ ” داشته باشند”.
افرادی که دو سال از دریافت گواهینامه “ب۱″ آنها سپری شده باشد، پس از احراز شرایط می توانند، گواهینامه “ب۲″ دریافت کنند.
خودروهای ون، تاکسی، آمبولانس، سرویس مدارس، آژانسهای مسافربری، رانندگان آموزشگاههای رانندگی مشمول گواهینامه های “ب۲″ می شوند، رانندگانی که متقاضی رانندگی خودروهای عمومی را دارند بر اساس تدابیر پلیس راهور در طبقه بندی گواهینامه ،لازم است گواهینامه “ب۲″ دریافت کنند.
گواهینامه ” ب۱″ پیش نیاز گواهینامه” ب۲″ است و برابر ماده ۲۷ ثبت در بند سوم آیین نامه راهور ،متقاضیان ضروری است حداقل ۲۱ سال سن داشته و وضعیت اشتغال به تحصیل و نظام وظیفه آنها مشخص باشد .
وی در مورد دارندگان گواهینامه “ب۱″موقت نیز گفت: این افراد نیز در صورتی که از زمان دریافت گواهینامه “ب۱″ آنها دو سال سپری شده و گواهینامه آنها تبدیل شده باشد می توانند گواهینامه”ب۲″ دریافت کنند.
دارا بودن سلامت جسمانی برای متقاضیان گواهینامه “ب۲″
ضروری است و از متقاضیان پس از شرکت در کلاسهای آموزشی آزمون عملی با خودروهای ون گرفته می شود.
دارندگان گواهینامه های “ب۱″ تنها مجاز به رانندگی به خودروهایی شخصی هستند همچنین دارندگان گواهینامه های مشروط “ب۱″ نیز مجاز به‌ شرکت در آزمون گواهینامه “ب۲″ نیستند. دارندگان گواهینامه “ب۱″ مشروط و نقص عضو موثر به هیچ وجه نمی توانند گواهینامه “ب۲″ دریافت کنند

قاعده ۴ ثانیه را فراموش نکنید

جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر لزوم رعایت فاصله طولی مناسب در هنگام بارندگی تاکید کرد.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی، جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک این پلیس درباره شرایط رانندگی در روز بارانی اظهار کرد: با توجه به لغزنده بودن سطح معابر در هنگام بارندگی، احتمال برخورد و تصادف در این برهه افزایش می‌یابد. چنین مسئله‌ای خود باعث افزایش حجم بار ترافیک در اکثر معابر ‌شود.

شریفی توصیه کرد: رانندگان با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه با خودروی جلویی می‌توانند نسبت به کنترل خودروی خود تسلط بیشتری داشته باشند. فاصله طولی با خودروی جلویی در چنین شرایطی باید حداقل ۴ ثانیه باشد. همچنین لازم است عابران پیاده با احتیاط از عرض معابر رد شوند، زیرا در این مواقع دید رانندگان محدود است.